Aktualności

Cuprum Arena wśród najlepszych centrów handlowych Europy

data dodania: 29.06.2010r.

Centrum handlowe Cuprum Arena zostało wyróżnione w kategorii New Developments w finale międzynarodowego konkursu European Shopping Center Award 2010. Konkurs jest organizowany przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych. Werdykt został ogłoszony 28 kwietnia br. podczas 35. Europejskiej Konferencji ICSC w Pradze. 

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych doceniła system i osiągnięcia procesu zarządczego Cuprum Areny. Centrum, otwarte w maju 2009 roku w Lubinie, było nominowane w kategorii Medium New Centres, czyli nowych centrów handlowych średniej wielkości (od 30 000 do 45 000 mkw.). Tym samym zaistniało w wąskim gronie trzech centrów handlowych z Polski, które znalazły się w finale konkursu. Łącznie w ostatnim etapie rywalizowało 19 najlepszych obiektów z całej Europy.

- Wyróżnienie w tak prestiżowym, międzynarodowym konkursie jest dla nas ogromnym zaszczytem. – mówi Artur Chudy, Dyrektor centrum. Docenienie Cuprum Areny wśród najlepszych europejskich centrów to najlepszy dowód sukcesu tego obiektu.

Niezwykła architektura galerii, jej unikalny kształt (jedyne w Polsce centrum handlowe zbudowane na planie koła) oraz wykończenie wyróżniają obiekt nie tylko na polskim, ale również międzynarodowym rynku. Cuprum Arena oprócz funkcji handlowo-usługowych, jest także miejscem rekreacji, rozrywki i wydarzeń kulturalnych. Oferuje również powierzchnie biurowe. Na ponad 34 000 mkw. powierzchni handlowej znajduje się 130 sklepów i punktów usługowych. Ponadto wewnątrz obiektu funkcjonuje kino i klub fitness. Nowoczesna architektura galerii w pełni odpowiada najnowszym trendom na świecie, a materiały, których użyto do jej wykończenia, to najwyższej jakości granit, szkło, stal, drewno, a także płyty z aluminium w kolorze miedzi symbolizujące znaczenie tego surowca dla regionu i rozwoju nowoczesnego przemysłu. Sześciokondygnacyjny obiekt o powierzchni całkowitej 72 000 mkw. ma 25 metrów wysokości i jest zwieńczony olbrzymią kopułą o 30-metrowej średnicy. Nad jednym z wejść znajduje się największa w Polsce tafla szkła podwieszona na konstrukcji linowej. Jest to rozwiązanie nietypowe na skalę europejską.

Informacje dodatkowe:

Nagrody European Shopping Center Award, przyznawane przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC), to jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży centrów handlowych. Konkurs ten odbywa się corocznie od 1977 roku i nagradza najbardziej wyjątkowe centra handlowe w Europie, w tym zarówno obiekty nowe, jak i zmodernizowane.

Nagrody European Shopping Center Award 2010 są przyznawane w sześciu kategoriach: Small New Centres (o powierzchni poniżej 30 000 m²), Medium New Centres (o powierzchni 30 000 – 45 000 m²), Large New Centres (45 000 – 80 000 m²), Very Large Centres (powyżej 80 000 m²), Refurbishment and Extensions (centra wyremontowane i rozbudowane) oraz Specialised Centres (centra wyspecjalizowane). Zwycięskie centra są automatycznie zgłaszane do 2010 ICSC International Awards Program, który zostanie ogłoszony w grudniu 2010 roku.

Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych (International Shopping Center Council, ICSC) jest globalną organizacją, która zrzesza ok. 75 tys. członków z ponad 80 krajów - specjalistów z branży centrów handlowych, jak również przedstawicieli władzy publicznej i nauki. ICSC koordynuje prace 25 krajowych i regionalnych rad centrów handlowych.

Cuprum Arena w liczbach

Powierzchnia działki 3,2 ha
Kubatura 439 000 m³
Powierzchnia całkowita 72 000 m²
Powierzchnia użytkowa 69 000 m²
Powierzchnia handlowa 34 000 m²
Powierzchnia biurowa 2 500 m²
Ilość lokali 130
Liczba miejsc parkingowych (parking wewnętrzny) 500
Liczba miejsc parkingowych (parking zewnętrzny) 400
Koszt inwestycji 300 mln zł
Liczba miejsc siedzących w amfiteatrze 250
Liczba miejsc w kinie 1 200
Liczba osób mieszkających w zasięgu do 10 minut jazdy samochodem ok. 94 000
Liczba osób mieszkających w zasięgu od 10 do 30 minut jazdy samochodem ok. 250 000
Liczba osób w regionie, mogących dotrzeć samochodem ok. 500 000


Inwestor 

Prestiż MGC Inwest sp. z o.o., sp. komandytowa

Główny wykonawca
Prestiż MGC Inwest sp. z o.o., sp. komandytowa

Deweloper
Prestiż MGC Inwest sp. z o.o., sp. komandytowa

Pracownia architektoniczna 
STUDIO ADS sp. z o.o.

 

MGC INWEST spółka z o.o. powstała w 2006 roku. Firma zajmuje się głównie wielokierunkową działalnością inwestycyjną, tworzeniem nowych obiektów mieszkaniowych, usługowych, biurowych i hotelowych. Jest to spółka typu holdingowego, a prace operacyjne wykonywane są w spółkach celowych powołanych do realizacji poszczególnych inwestycji. Jedną z nich jest spółka Prestiż MGC Inwest utworzona na potrzeby projektu entrum Handlowo-Rozrywkowego Cuprum Arena.

Większościowym udziałowcem w spółce MGC Inwest jest Dariusz Miłek (73,33% udziałów). Kolejnymi udziałowcami są: Leszek Gaczorek (24,44% udziałów), Mariusz Gnych (1,11% udziałów), Lech Chudy (1,11% udziałów).

Pierwszym projektem zrealizowanym przez Prestiż MGC Inwest był kompleks budynków mieszkaniowych w pobliżu Lubina. Cuprum Arena jest drugim zrealizowanym projektem Spółki, a kolejne są w trakcie realizacji.

Więcej informacji na: www.mgcinwest.pl 

Dariusz Miłek – nowy gracz na polskim rynku centrów handlowych

Polska gospodarka w ostatnim czasie znacząco wyróżnia się na tle światowych statystyk, odnotowując niebagatelny wzrost gospodarczy na poziomie 1,1%. Prognozy przewidują, że do końca roku nastąpi dalszy wzrost. Na rynku powierzchni handlowych pojawili się zupełnie nowi inwestorzy. Jednym z najbardziej dynamicznych jest Dariusz Miłek, prezes spółki NG2, firmy notowanej na giełdzie (wartość kapitału 1 804,42 mln PLN), twórca i właściciel sieci ponad 700 sklepów w Polsce i Czechach trzech marek obuwniczych – CCC (lidera na polskim rynku obuwia), Boti i Quazi. Pomimo stagnacji na rynku inwestor otwiera po 80 nowych sklepów rocznie. 

Dariusz Miłek to z zamiłowania kolarz, z zawodu biznesmen, z przeznaczenia człowiek sukcesu, od lat w czołówce peletonu polskiej przedsiębiorczości. W tym roku znalazł się na 13. pozycji w rankingu 100 najbogatszych Polaków opracowanym przez magazyn "Forbes". Zdobywca wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, lider rodzimego biznesu, nie tylko rozwija i inwestuje w swoje firmy, ale również sponsoruje polski sport oraz kulturę. Jako zdobywca tytułu Przedsiębiorca Roku 2007 w konkursie Ernst&Young, reprezentował polskich przedsiębiorców w międzynarodowym konkursie World Entrepreneur of the Year 2007 (Światowego Przedsiębiorcy Roku) w Monte Carlo organizowanym przez Ernst&Young.

powrót

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, oraz sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj.
Jeżeli akceptujesz naszą politykę wykorzystywania polików cookie, kliknij: nie pokazuj więcej tego komunikatu.